Przy jakich obrotach silnik Diesla "czuje" się naj

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abstinent
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4842
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    voytek, no to trzeba Cię poprawić
    a skąd niby ma się szybciej kręcić jak masz powiedzmy 1500obr i wciskasz gaz do dechy, to co od razu kręci się na maxa?
    właśnie jest poniekąd uzależnione od obrotów silnika, i między innymi dla tego nie ciśnie się na chama z niskich obrotów
    turbina jest napędzana spalinami, a ich więcej jak wyższe są obroty

    Komentarz

    • hsurim
      Elegance
      • 2006
      • 788
      • Kia
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #27
      Zamieszczone przez macluke
      Zamieszczone przez abstinent
      Zamieszczone przez macluke
      hmmm. Ja jeżdżę na tak, żeby obory były na poziomie 3000-3500. I wtedy pali najmniej.
      dobre :haha:

      no, tak jest przynajmniej jak patrzę na aktualne spalanie na komputerze i eksperymentuję z prędkością na różnych biegach.
      Jadąc 60km/h na 3 komputer zawsze pokazuje niższe spalanie niż jadąc na 4?
      ... no chyba, że masz (choć nieco) pod górkę (?)
      U mnie najmniej spala przy prędkości obrotowej w okolicach 1200/min i na płaskiej, równej i suchej nawierzchni najczęściej mieści się ono wówczas w przedziale 2,8-3,2 l/100km, ale zdarza się że i pokazuje 2,6
      Zauważyłem również, że im znaczniej przekraczam 1900 obr/min (max moment obrotowy) to tym bardziej wówczas wzrasta spalanie.
      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

      Komentarz

      • voytek
        Rider
        • 2010
        • 480
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #28
        Zamieszczone przez abstinent
        voytek, no to trzeba Cię poprawić
        a skąd niby ma się szybciej kręcić jak masz powiedzmy 1500obr i wciskasz gaz do dechy, to co od razu kręci się na maxa?
        właśnie jest poniekąd uzależnione od obrotów silnika, i między innymi dla tego nie ciśnie się na chama z niskich obrotów
        turbina jest napędzana spalinami, a ich więcej jak wyższe są obroty
        No dobra :wink: , ale sytuację można też odwrócić - jedziemy z górki hamując silnikiem, pedał gazu puszczony, przepustnica przymknięta, paliwo nie jest w ogóle podawane do cylidrów. Nie ma co napędzać turbiny, bo nie ma spalin pomimo wysokich obrotów. Może więc bezpieczniej jest powiedzieć tak, że obroty turbiny zależą od ilości spalin (o czym napisałeś), a ich ilość wynika, w zależności od sytuacji, od obrotów silnika oraz stopnia otwarcia przepustnicy. Teraz mam rację ? :wink:

        [ Dodano: Nie 14 Sie, 11 21:18 ]
        Te moje wywody to trochę na chłopski rozum, bo fachowcem w tej dziedzinie ni diabła nie jestem

        Komentarz

        • parasite
          L&K
          • 2011
          • 1368

          #29
          Zamieszczone przez voytek
          No dobra :wink: , ale sytuację można też odwrócić - jedziemy z górki hamując silnikiem, pedał gazu puszczony, przepustnica przymknięta, paliwo nie jest w ogóle podawane do cylidrów. Nie ma co napędzać turbiny, bo nie ma spalin pomimo wysokich obrotów. Może więc bezpieczniej jest powiedzieć tak, że obroty turbiny zależą od ilości spalin (o czym napisałeś), a ich ilość wynika, w zależności od sytuacji, od obrotów silnika oraz stopnia otwarcia przepustnicy. Teraz mam rację ? :wink:

          [ Dodano: Nie 14 Sie, 11 21:18 ]
          Te moje wywody to trochę na chłopski rozum, bo fachowcem w tej dziedzinie ni diabła nie jestem
          Spalin nie ma, bo nie podawane jest paliwo, ale tak na chłopski rozum powietrze dalej jest sprężane w cylindrze i wylatuje z cylindra, tak więc turbina dalej jest napędzana.
          AGR 112KM, 232Nm
          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            #30
            hmmm przyznam się, iż nie wiem i nie sprawdzałem ...
            nie jest to tak, iż w dieslach oraz TSI są "kompresory" a w samochodach sportowych (Evo , STI) mamy turbiny.
            Główna różnica między nimi to sposób napędzania
            Kompresor - napędzany paskiem z wału korbowego (działa od min. obrotów)
            Turbo - napędzany spalinami (turbodziura do 3500obr)
            ???
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • hsurim
              Elegance
              • 2006
              • 788
              • Kia
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #31
              Zamieszczone przez Zorr
              (...) Turbo - napędzany spalinami (turbodziura do 3500obr)
              ???
              Nie sprecyzowałeś o jakim silniku mówisz ...
              U mnie turbo dziura jest do ok. 1500 obr/min - powyżej już cały czas 'ciągnie'.
              Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                Zamieszczone przez Zorr
                nie jest to tak, iż w dieslach oraz TSI są "kompresory" a w samochodach sportowych (Evo , STI) mamy turbiny.
                nie
                Zamieszczone przez Zorr
                Turbo - napędzany spalinami (turbodziura do 3500obr)
                zerknij na wykresy to będziesz wiedział od kiedy zaczyna pompować turbo
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #33
                  Zorr, kompresory to głównie wkłada mercedes
                  obecnie często w nowoczesnych jednostkach stosuje się oba rozwiązania jednocześnie
                  natomiast u nas i prawie wszędzie jest turbo, bez znaczenia czy klekot, czy benzin

                  Komentarz

                  • Zorr
                    RS
                    • 2011
                    • 2110

                    #34
                    Zamieszczone przez loru
                    Zamieszczone przez Zorr
                    Turbo - napędzany spalinami (turbodziura do 3500obr)
                    zerknij na wykresy to będziesz wiedział od kiedy zaczyna pompować turbo
                    no pompuje od razu tylko skoro nie ma spalin to i pompowanie słabe

                    Tutaj wykres dla Subaru Impreza WRX STI -08 (221 kW):

                    maks moment przy ~3500obr , do tego czasu niewiele się dzieje tzn. rośnie ale różnica w Nm między 1500obr a 3500obr jest spora.

                    Co do Turbo w skodziankach zakładam, iż jest tak jak napisaliście. Dzięki za info.
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz

                    Pracuję...